FAQ: Veel gestelde vragen

FAQ staat voor Frequently Asked Questions, oftewel veel gestelde vragen. Om het zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij de veelgestelde vragen in vier categorieën ingedeeld; algemeen, overnachten, eten en ruimte huren (onze zalen). Mocht jouw vraag er desondanks niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op. 

    ALGEMEEN

  • Voor welke diensten kan ik bij jullie terecht?

    Bij ons kun je eten, drinken, overnachten, vergaderen, trainen of een leuk feest(je) geven. Ook kun je bij ons terecht als je op zoek bent naar een origineel cadeau. Je kunt bij ons een cadeaubon kopen of deze rechtstreeks bestellen via onze website (klik op icoon rechtsonder op de pagina). Dit kan al vanaf 15,00. 

  • Welke voorzieningen zijn open en welke gesloten?

    Ons hotel is 7 dagen per week open. Vanaf 1 juni 2020 is ons terras en het eetcafé dagelijks weer geopend van 11.00 uur tot open einde. De keuken is open van 12.00 tot 21.30 uur.
    Vanaf 1 juli 2020 mogen we onder voorbehoud weer 100 personen ontvangen en zijn onze zalen weer te reserveren.

  • Hoe gaan jullie om met de social distancing (1,5 meter)

    Onze slogan is 'gezellig en sfeervol genieten'. Dat willen we zeker behouden, ook tijdens de periode van social distancing. Wij volgen de richtlijnen van het RIVM én houden ons als lid van Koninklijke Horeca Nederland aan het protocol. Wij zorgen ervoor dat iedereen zoveel mogelijk 1,5 meter afstand tot elkaar kan houden. Dat geldt zowel binnen als buiten en gewenste looproutes worden aangegeven op de vloer. Dit geldt voor medewerkers, gasten, maar ook afhalers, bezorgers en leveranciers. Wij handhaven met deurbeleid en toezicht op naleving van de regels voor zowel gasten als onze collega's.

  • Wat doen jullie om extra hygiëne te waarborgen?

    Wij zijn extra alert op de regels van sociale hygiëne in relatie tot waarborgen van de 1,5 meter en dragen zorg voor maximale bedrijfshygiëne, vooral in de keuken, bar, hotelkamers en sanitaire voorzieningen en de pinterminals. Wij reinigen tafels, stoelen en menukaarten grondig als gasten ons bedrijf hebben verlaten. Onze medewerkers instrueren we kort cyclisch over de hygiënische maatregelen (bv. handen wassen) die zij in acht moe­ten nemen. Wij verzoeken onze gasten bij binnenkomst hun handen te reinigen met een desinfectiegel en geven uitleg over de hygiëneregels en de procedure rond uitserveren en afruimen bij het opnemen van de bestelling. Wij kunnen gasten weigeren bij vermoeden van verkoudheid- en/of griepklachten.

OVERNACHTEN

  • Is het ontbijt bij de kamerprijs inbegrepen?

    Als je rechtstreeks bij ons boekt, is het ontbijt altijd inbegrepen en profiteer je bovendien van de laagste kamerprijs. Mocht je geen ontbijt wensen dan kunnen we dit bij het inchecken voor je aanpassen. Booking.com biedt onze kamers aan met óf zonder ontbijt.

  • Wat zijn de ontbijttijden?

    De ontbijttijden zijn:
    maandag t/m vrijdag  07.00 - 10.00 uur. Zaterdag en zondag van 08.30 tot 10.30 uur. In overleg kan hiervan afgeweken worden. 

  • Wat zijn de in- en uitchecktijden?

    Inchecken
    maandag t/m zondag van 15.00 uur tot 22.00 uur. In overleg is het mogelijk om eerder of later in te checken.

    Uitchecken
    Uitchecken dagelijks tot 11.00 uur.
    Een late check out is mogelijk. Wij kunnen daarvoor een kleine toeslag rekenen.

  • Kan ik mijn vakantie of reservering kosteloos omboeken of annuleren?

    Annuleren of omboeken is gratis, mits wij tijdig (minimaal 24 uur van te voren) worden geïnformeerd. Ingeval van no-show ben je in alle gevallen verplicht de reserveringswaarde te betalen voor logies.

  • Kan ik bij jullie fietsen huren?

    Je kunt bij ons een stad fiets, electrische fiets of mountainbike huren. Dit doe je door deze optie aan te vinken in onze eigen boekingsmodule of ons te bellen of e-mailen. Als je vooraf reserveert zorgen wij dat de fiets(en) hier op locatie aanwezig is/zijn. 

  • Kan ik bij jullie lunchen en/of dineren?

    Onze keuken is dagelijks geopend van 12.00 tot 21.00 uur. 

  • Kunnen jullie een extra bed(den) bijplaatsen?

    Wij hebben een aantal kamers waarop wij één of twee extra bedden kunnen bijplaatsen. De toeslag bedraagt 15,00 per bed.

ETEN

  • Kan ik bij jullie ook eten afhalen of laten bezorgen?

    Bij ons kun je eten afhalen óf laten bezorgen tegen een kleine meerprijs. Dit kan online. Natuurlijk mag je ons ook altijd bellen of e-mailen. Wij bezorgen in Roden en omgeving.
    tussen 12.30 en 14.00 uur.
    Afhalen kan tussen 17.00 en 20.00 uur.

  • Kunnen jullie rekening houden met dieetwensen?

    Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen met een intolerantie voor bijv. gluten of lactose. Wij zijn hierop voorbereid. Als je het van te voren aangeeft houden we hier uiteraard rekening mee. 

  • Wat wordt er bij het menu geserveerd?

    In ons eetcafé serveren wij standaard frites met mayonaise en een frisse salade bij het hoofdgerecht. Als extra bieden we de mogelijkheid om gebakken aardappelen, warme daggroente of onze heerlijke huisgemaakte rabarber bij te bestellen tegen een kleine meerprijs.

  • Moet ik reserveren of kan ik zo binnen komen lopen?

    Vanaf 1 juni 2020 is het verplicht om te reserveren als je bij ons wilt komen eten of borrelen. Tot 1 juli mogen wij maximaal 30 personen binnen hebben, inclusief ons personeel. De 30 personen grens geldt niet voor het terras. Reserveren voor het terras is wenselijk, maar niet verplicht. Omdat de horeca valt onder de zogenaamde contactberoepen, stellen wij je bij reservering en/of binnenkomst een vijftal vragen. Deze vragen vind je op de website van het RIVM.

  • Wanneer ik of iemand uit mijn gezin verkouden is of griepklachten heeft, mag ik dan reserveren of binnenlopen?

    Bij symptomen van verkoudheid of griepklachten, ook van andere gezinsleden, is het advies om thuis te blijven en op een later moment te reserveren.

RUIMTE HUREN

  • Hebben jullie ook vergader- en/of trainingsruimtes?

    Onze locatie is een prima uitvalsbasis voor vergaderingen, trainingen, presentaties of seminars, vanwege de centrale ligging tussen Assen, Drachten en Groningen (A7 / A28). Wij hebben een groot eigen parkeerterrein achter het pand. Of het nu gaat om kleine of grotere groepen, voor elk aantal van 10 tot 100 personen hebben wij een rustige en sfeervolle zaal. Meer weten? vergaderarrangementen 

  • Wat zijn de mogelijkheden voor een feest?

    De mogelijkheden voor een feest bij Onder de Linden Roden zijn eindeloos. Van kinderfeest tot compleet verzorgde bruiloft of disco feest. Wij hebben meerdere zalen variërend van 25-30 personen tot maximaal 800 personen (30 -100 tijdens de corona maatregelen). Wij vinden het belangrijk dat jij het feest krijgt wat past bij jouw wensen en jouw budget. Je kunt alleen een zaal huren of het feest deels of volledig door ons laten verzorgen (incl. buffet of diner) Graag gaan we persoonlijk met je in gesprek om er samen een geweldig en sfeervol feest van te maken. Neem contact op

  • Wat voor buffetten serveren jullie?

    Wij serveren zowel koude als warme buffetten. Hierbij kun je denken aan broodtafels en compleet verzorgde koude en warme buffetten. Wij hebben een aantal  
    populaire buffetten voor je uitgewerkt. Uiteraard is het altijd mogelijk om samen een buffet op maat te maken. Informeer gerust naar de voorwaarden.

  • Kan ik bij jullie terecht voor een condoleance of uitvaart?

    Afscheid nemen van een dierbare of geliefde is een emotionele dag. Wij hebben verschillende zalen waardoor we zowel op kleine als grote groepen zijn ingericht. Zowel een condoleance als uitvaartdienst kunnen wij organiseren. Samen met familie en/of uitvaartbegeleiding bespreken we de wensen, zodat deze emotionele dag zo ontspannen en gemoedelijk mogelijk wordt ingericht. Of het nu gaat om het afscheid, een koffietafel, borrel met hapjes of combinatie, het is allemaal mogelijk.

Centraal gelegen
Sfeervol eetcafé
Vergaderen en Evenementen
Eigen parkeergelegenheid