Veelgestelde vragen

FAQ staat voor Frequently Asked Questions, oftewel veelgestelde vragen. Om het zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij de veelgestelde vragen in vier categorieën ingedeeld; algemeen, overnachten, eten en ruimte huren (onze zalen). Mocht jouw vraag er desondanks niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op. 

Staat jouw vraag er niet tussen?

Stel het dan via onderstaand formulier.

Algemeen

Onder de Linden heeft gratis WiFi voor haar gasten. Selecteer hiervoor het netwerk “Hotel Onder de Linden Guest”. Je kan op verschillende manieren inloggen. Via Google, e-mail, Facebook of direct. Na je bezoek horen we graag hoe je je bezoek aan ons hebt ervaren.

Bij ons kun je slapen, eten en drinken, vergaderen, trainen of een leuk feest(je) geven. We hebben naast onze website ook een digitale informatiemap. In onze digitale informatiemap vindt je informatie, aanbiedingen en aanbevelingen voor je verblijf bij ons: https://portal.gastfreund.net/hotelonderdelinden Ook kun je bij ons terecht als je op zoek bent naar een origineel cadeau. Je kunt bij ons een cadeaubon kopen of deze rechtstreeks bestellen via onze website. Dit kan al vanaf €15,00.  
Je kunt bij ons een cadeaubon kopen of deze online bestellen via onze website (Cadeautje). Dit kan al vanaf €15,00. Check ook eens onze cadeau arrangementen.  
Wij zijn 7 dagen per week open vanaf 11.00 uur tot middernacht 00.00 uur. Ons hotel heeft 23 sfeervolle en comfortabel gerenoveerde kamers. De keuken is open van 11.30 tot 21.00 uur voor lunch en diner. Verder beschikken we over meerdere zalen en meerdere ingangen/toiletgroepen. Achter op ons terrein bevindt zich een groot eigen parkeerterrein met fietsenstalling voor onze gasten.  

Eten

Bij ons kun je eten afhalen of laten bezorgen.  Bestellen kan online. Natuurlijk mag je ons ook altijd bellen of e-mailen. Afhalen kan tussen 17.00 en 20.00 uur.

 

Wij verzorgen catering op locatie voor groepen van maximaal 60 personen. Bij grotere groepen kunnen wij de catering ook verzorgen, maar werken dan samen met partners.

Tegenwoordig zijn er steeds meer mensen met een intolerantie voor bijv. gluten of lactose. Wij zijn hierop voorbereid. Als je het van te voren aangeeft houden we hier uiteraard rekening mee. 

 

In ons eetcafé serveren wij standaard frites met mayonaise en een frisse salade bij het hoofdgerecht. Als extra bieden we de mogelijkheid om gebakken aardappelen, warme daggroente of onze heerlijke huisgemaakte rabarber bij te bestellen tegen een kleine meerprijs.

Zolang de coronamaatregelen van kracht zijn, is het verplicht te reserveren als je bij ons wilt komen eten of borrelen. Dit mag ook aan de deur. Omdat de horeca valt onder de zogenaamde contactberoepen, is een triage verplicht. Wij hebben dit zo makkelijk mogelijk gemaakt door middel van het scannen van een QR-code om in te checken. De gezondheidsvragen die worden gesteld vind je ook op de website van het RIVM. De gegevens worden na twee weken automatisch vernietigd in het kader van de Wet op de Privacy.

 

Ruimte huren

Onze locatie is een prima uitvalsbasis voor vergaderingen, trainingen, presentaties of seminars, vanwege de centrale ligging tussen Assen, Drachten en Groningen (A7 / A28). Wij hebben een groot eigen parkeerterrein achter het pand. Of het nu gaat om kleine of grotere groepen, voor elk aantal van 10 tot 100 personen hebben wij een rustige en sfeervolle zaal.

 

In al onze zalen is een (vaste) beamer en projectiescherm aanwezig. Verder beschikken wij over geluidstechnische apparatuur, denk aan muziekcomputer, microfoons en headsets. En natuurlijk zijn er flipovers en schrijfgerei aanwezig.

 

Onder de Linden is dé ideale plek voor (meerdaagse) arrangementen. Gezellig en sfeervolle plek waar je flexibel kan werken, vergaderen, feesten of slapen! En dat onder de rook van Groningen op de levendige Brink in Roden met het Mensinge bos op steenworpafstand. Informeer naar de mogelijkheden of vraag online een offerte aan.  
De mogelijkheden voor een feest bij Onder de Linden Roden zijn eindeloos. Van kinderfeest tot compleet verzorgde bruiloft of disco feest. Wij hebben meerdere zalen variërend van 25-30 personen tot maximaal 150 personen tijdens de corona maatregelen. Wij vinden het belangrijk dat jij het feest krijgt wat past bij jouw wensen en jouw budget. Je kunt alleen een zaal huren of het feest deels of volledig door ons laten verzorgen (incl. buffet of diner) Graag gaan we persoonlijk met je in gesprek om er samen een geweldig en sfeervol feest van te maken. Neem contact op of kom gezellig even langs.  
Wij serveren zowel koude als warme buffetten. Hierbij kun je denken aan broodtafels en compleet verzorgde koude en warme buffetten. Wij hebben een aantal populaire buffetten voor je uitgewerkt. Uiteraard is het altijd mogelijk om samen een buffet op maat te maken. Informeer gerust naar de mogelijkheden.  
Afscheid nemen van een dierbare of geliefde is een emotionele dag. Wij hebben verschillende zalen waardoor we zowel op kleine als grote groepen zijn ingericht. Zowel een condoleance als uitvaartdienst kunnen wij organiseren. Samen met familie en/of uitvaartbegeleiding bespreken we de wensen, zodat deze emotionele dag zo ontspannen en gemoedelijk mogelijk wordt ingericht. Of het nu gaat om het afscheid, een koffietafel, borrel met hapjes of combinatie, het is allemaal mogelijk.  

Overnachten

Onze kamerprijzen zijn exclusief ontbijt. Je kan dit extra bijboeken via onze boekingsmodule of bij check-in aangeven.

De ontbijttijden zijn:
maandag t/m vrijdag  07.00 – 10.00 uur. Zaterdag en zondag van 08.30 tot 10.30 uur. In overleg kan hiervan afgeweken worden. 

Inchecken
Inchecken dagelijks van 16.00 uur tot 21.00 uur. In overleg is het mogelijk om eerder of later in te checken.

Uitchecken
Uitchecken dagelijks tot 11.00 uur.
Een late check out is mogelijk. Wij kunnen daarvoor een kleine toeslag rekenen.

Er is geen föhn aanwezig in de kamer. Een föhn nodig? Deze kan bij de receptie worden gereserveerd.

Aan de achterzijde van ons pand hebben we een groot fietsenhok van 10 x 4 meter met diverse oplaadpunten voor de accu’s. Dit hok wordt ’s avonds afgesloten en de oplaadpunten werken op een tijdschakelaar.

Wij hebben voldoende ruimte om motoren veilig en uit het zicht te stallen. De motoren passen ook in de fietsenstalling die toegankelijk is via een brede schuifdeur met slot.

Annuleren of omboeken is gratis, mits wij tijdig (minimaal 2 dagen van tevoren) worden geïnformeerd. Voor grotere groepen gelden onze algemene voorwaarden. In geval van no-show ben je in alle gevallen verplicht de reserveringswaarde te betalen voor logies. Op al onze dienstverlening zijn onze algemene voorwaarden van kracht. Deze vind je op onze website onderaan elke pagina.
Onze keuken is dagelijks geopend van 11.30 tot 21.00 uur. De kaart is vooraf in te zien op onze website. Deze is te vinden onder de pagina eten en drinken.
Je kunt bij ons een stadsfiets, elektrische fiets of mountainbike huren. Dit doe je gemakkelijk online op onze site. Als je vooraf reserveert zorgen wij dat de fiets(en) hier op locatie aanwezig is/zijn bij beschikbaarheid.  
Standaard hebben we zes E-choppers staan voor de verhuur. Hiervoor werken wij samen met Echopperental.nl. De E-choppers zijn online te boeken voor drie uur. Meer E-choppers nodig voor bijvoorbeeld een bedrijfsuitje? Informeer naar de mogelijkheden.

Honden zijn toegestaan, mits onze andere gasten er geen last of hinder van ondervinden. Wij rekenen een toeslag per hond in verband met extra schoonmaakkosten afhankelijk van de duur van het verblijf.

 

Corona

Onze slogan is ‘gezellig en sfeervol genieten’. Dit willen we zeker behouden, ook tijdens de periode van social distancing. Voel je welkom!
Ons terras, restaurant én onze zalen zijn groot genoeg om tot 150 personen zittend op 1,5 meter te kunnen placeren. De veiligheid van onze gasten en ons team staat bij ons altijd voorop. Wij houden dan ook de maatregelen vanuit het RIVM en de Overheid nauwlettend in de gaten.
De maatregelen vragen continue flexibiliteit en daarom zit je hier gebeiteld. Onze gasten waarderen ons aanpassingsvermogen en flexibiliteit.

Bij symptomen van verkoudheid of griepklachten, ook van andere gezinsleden, is het advies om thuis te blijven en op een later moment te reserveren.

Wij zijn extra alert op de regels van sociale hygiëne in relatie tot waarborgen van de 1,5 meter en dragen zorg voor maximale bedrijfshygiëne, vooral in de keuken, bar, hotelkamers en sanitaire voorzieningen en de pinterminals. Onze gasten bieden we desinfecterende dispensers in openbare ruimtes aan. Wij reinigen tafels, stoelen en menukaarten als gasten ons bedrijf hebben verlaten. Onze medewerkers instrueren we kort cyclisch over de hygiënische maatregelen (bv. handen wassen) die zij in acht moe­ten nemen. 

Gezellig en sfeervol genieten

Hotel restaurant Drenthe

We verwelkomen je graag in het kloppend hart van Roden. Kom overnachten, genieten en ontspannen in de gelukkigste regio van Nederland.

Bij Onder de Linden voel je je thuis zodra je over de drempel stapt. Zoek de rust op, vier een feest, geniet van een heerlijke maaltijd of proef van de cultuur van de noordelijke provincies. Het kan bij Hotel Restaurant Onder de Linden allemaal.

Centraal gelegen

Binnen een kwartier in de bruisende stad Groningen, een half uur van het verrassende Assen en een klein uurtje van het historische Leeuwarden.

Sfeervol eetcafé

In ons gezellige en sfeervol ingerichte eetcafé en ons grote zonterras, kun je genieten van een heerlijk ontbijt, lunch, diner of borrel.

Arrangementen

Binnen een kwartier in de bruisende stad Groningen, een half uur van het verrassende Assen en een klein uurtje van het historische Leeuwarden.

Parkeergelegenheid

Achter in ons eigen terrein hebben wij een ruime parkeerplaats waar auto’s gratis geparkeerd kunnen worden en waar fietsen veilig kunnen worden gestald.

Sfeerimpressie

Ons hotel in Drenthe